Is er voor iedereen

OCMW Gent

Bezoekadres: Sint-Martensstraat 13
9000 Gent

Tel. 09 266 99 11

facebook link
Mail ons

Meldingen en klachten

OCMW Gent  »  Over OCMW Gent  »  Contact  »  Meldingen en klachten

Wilt u iets melden? Of hebt u een suggestie of een klacht over onze dienstverlening? Aarzel niet, en laat het ons weten! Wij behandelen uw melding, suggestie of klacht in alle discretie.

Wie kan een melding of een klacht indienen?

In principe kan iedereen die in contact komt met OCMW Gent een melding of klacht indienen: burger(s), cliënt(en), gebruiker(s), bezoeker(s), bewoner(s), familieleden van bewoners, leverancier(s), vrijwilligers, inspraakorganen eigen aan het OCMW Gent of externe zorgverstrekker(s)...

Hoe kunt u een melding of klacht indienen?

U kunt uw melding of klacht op verschillende manieren kenbaar maken:

  • via een meldingskaart: er liggen meldingskaarten klaar in al onze kantoren. Vul de kaart in en bezorg ze ons door ze in één van de vele meldingsbussen te stoppen die overal rondhangen. U kunt de kaart ook opsturen via de post naar de dienst Kwaliteit en Interne Controle of u kunt ze gewoon afgeven aan een OCMW-medewerker.
        
  • u kunt uw melding of klacht ook altijd via een gewone brief, telefoon of fax kenbaar maken;
      
  • via de website: vul het formulier in dat u ook hieronder terugvindt onder 'interessante links'.

Wat gebeurt er met uw melding of klacht?

Binnen de 5 tot maximum 9 kalenderdagen na ontvangst krijgt u een bericht dat de klacht in behandeling is, met de contactgegevens van de ambtenaar die de opvolging ervan verzekert.

Binnen de 28 kalenderdagen na ontvangst krijgt u van de betrokken dienst een antwoord. Is die termijn toch niet haalbaar, dan moet de dienst die de klacht behandelt u dat op tijd laten weten. We stellen dan ook meteen een nieuwe datum voor tegen wanneer we uw klacht wel kunnen beantwoorden



Level A conformiteit, W3C WAI Web Content Accessibility Guidelines 2.0