Is er voor iedereen

OCMW Gent

Bezoekadres: Sint-Martensstraat 13
9000 Gent

Tel. 09 266 99 11

facebook link
Mail ons

Meldingen en klachten

OCMW Gent  »  Over OCMW Gent  »  Meldingen en klachten

Wilt u iets melden? Of hebt u een suggestie of een klacht over onze dienstverlening? Aarzel niet, en laat het ons weten! Wij behandelen uw melding, suggestie of klacht in alle discretie.

Wie kan een melding of een klacht indienen?

In principe kan iedereen die in contact komt met OCMW Gent een melding of klacht indienen: burger(s), cliënt(en), gebruiker(s), bezoeker(s), bewoner(s), familieleden van bewoners, leverancier(s), vrijwilligers, inspraakorganen eigen aan het OCMW Gent of externe zorgverstrekker(s)...

Hoe kunt u een melding of klacht indienen?

U kunt uw melding of klacht op verschillende manieren kenbaar maken:

  • via een meldingskaart: er liggen meldingskaarten klaar in al onze gebouwen. Vul de kaart in en bezorg ze ons door ze in één van de vele meldingsbussen te deponeren. U kunt de kaart ook opsturen via de post naar de dienst Organisatieontwikkeling,  ze mailen naar Klachtenmeldingen@ocmw.gent of ze gewoon afgeven aan een OCMW-medewerker;
  • u kunt uw melding of klacht ook altijd via een brief of telefonisch kenbaar maken;
  • u kunt het klachtenformulier invullen en versturen via de link onderaan deze pagina bij 'interessante links'.

Wat gebeurt er met uw melding of klacht?

Binnen de 5 tot maximum 9 kalenderdagen na ontvangst krijgt u een bericht dat de klacht in behandeling is. Daarin staan de contactgegevens van de medewerker die de opvolging van de klacht verzekert.

Binnen de 28 kalenderdagen na ontvangst krijgt u van de betrokken dienst een antwoord.



Level A conformiteit, W3C WAI Web Content Accessibility Guidelines 2.0